Wydawca treści
Dla fachowców
Nasze wydawnictwa branżowe obejmują poradniki, instrukcje, podręczniki, raporty i monografie. Staramy się zapewnić jak najwyższy poziom merytoryczny naszych publikacji, dlatego do opracowywania wydawnictw branżowych angażowane są autorytety w swoich dziedzinach.
Każda publikacja poddawana jest recenzji specjalistów w danej dziedzinie, poszczególne tematy są także konsultowane wśród leśników specjalizujących się np. w ochronie przyrody, gospodarce leśnej i łowieckiej, urządzaniu lasu i jego funkcjach. Istotnym czynnikiem jest także pozytywna ocena pod względem przydatności danej publikacji w Lasach Państwowych.
Pobierz inne publikacje wydane przez CILP
Specjalistom polecamy m.in. pozycje: Kusakowate lasów Polski, Przedsiewne traktowanie nasion drzew, krzewów, pnączy i krzewinek, Lasy i leśnictwo świata, Kornik drukarz i jego rola w ekosystemach leśnych, Siedliska leśne zmienione i zniekształcone oraz dwa przewodniki terenowe dla leśników i taksatorów Mszaki w lasach i Porosty w lasach.
Spośród ostatnio wydanych publikacji godne uwagi są dwa podręczniki do nauki języka angielskiego na dwóch poziomach zaawansowania oraz leśny słownik tematyczny angielsko-polski i polsko-angielski.
Najnowsze aktualności
„Las-Expo” na początek sezonu
„Las-Expo” na początek sezonu
Targi Przemysłu Drzewnego i Gospodarki Zasobami Leśnymi „LAS-EXPO” (16-18 marca) otworzyły tegoroczny cykl imprez wystawienniczych w Polsce poświęconych branżom leśnej i drzewnej. Ich zwieńczeniem będą m.in. odbywające się w Mostkach koło Świebodzina wrześniowe targi „Eko-Las” oraz poznańska „Drema”. Centrum Informacyjne Lasów Państwowych przygotowało tegoroczną ekspozycje, która nawiązywała do nowej kampanii promocyjnej LP „Dla lasu – dla ludzi”.
Choć „Las-Expo” organizowane od 18 lat w kieleckim centrum targowym wspólnie z „Agrotechem” (Międzynarodowymi targami techniki rolniczej – jednymi z najważniejszych w Polsce tej branży) trudno porównywać do podobnych targów leśno-drzewnych odbywających się w Rogowie, w Mostkach lub przemiennie w Janowie Lubelskim, to kieleckie targi konsekwentnie budują swoją markę.
- Wprawdzie w branżach leśnych i drzewnej reprezentowanych jest tu mniej firm w porównaniu z propozycją adresowaną do rolnictwa, to targi „Las –Expo” są równie ważne, choćby ze względu na fakt, że wszystkie eksponaty obu branż można obejrzeć niemalże w jednym miejscu – podkreślano podczas ceremonii otwarcia.
– Targi to oferta m.in. dla tych, którzy na terenach wiejskich chcą nowocześnie i w poszanowaniu wartości przyrodniczych prowadzić wielofunkcyjną, zrównoważoną gospodarkę leśną oraz rozwijać przemysł drzewny – powiedział Andrzej Matysiak, dyrektor Regionalnej Dyrekcji LP Radom reprezentujący Andrzeja Koniecznego, dyrektora generalnego LP.
Dodał, że jak w każdej dziedzinie życia, tak w leśnictwie jak i branżach pokrewnych, postęp naukowy i technologiczny postępuje bardzo szybko. - Wymaga to od nas ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętnego wykorzystywania nowych możliwości. Targi pozwalają nam wymienić najnowsze informacje, doświadczenia, rozpoznać rynki i przyszłe trendy - zaznaczył.
Organizatorzy pozyskali około 50 wystawców, m.in. z Polski, Litwy i Słowenii, reprezentujących szeroki zakres branżowy. Wśród nich można było znaleźć zarówno producentów urządzeń oraz maszyn do pozyskiwania, transportu i obróbki drewna, narzędzi, środków ochrony lasu, jak i firm zajmujących się ochroną przeciwpożarową, szkółkarstwem, nasiennictwem, hodowlą i użytkowaniem lasu oraz przetwórstwem drewna.
Pojawiły się m.in. tak znane i cenione marki jak Stihl, Husqvarna, Makita (laureat tegorocznego „Las –Expo” w dziedzinie eksportu), „Maszyny Leśne”, Wirex, Wood-Mizer czy OTL Jarocin. Ten ostatni zaprezentował ciekawe urządzenie do zrywki karpiny (karczownik). Przeznaczone jest ono do zrywki karp po wywrotach na powierzchniach klęskowych.
Z pewnością uwagę zwiedzających przykuwało stoisko wystawowe Lasów Państwowych, zorganizowane przez nadleśnictwa LKP Puszcza Świętokrzyska przy współudziale RDLP Radom i Centrum Informacyjnego LP. Tegoroczna ekspozycja nawiązywała do nowej kampanii promocyjnej LP „Dla lasu – dla ludzi”.
Zwiedzający mogli porozmawiać z leśnikami o gospodarce leśnej, o pracy leśnika, jak również zapoznać się np. z nowinkami technicznymi w leśnictwie. Zainteresowani mogli dowiedzieć się również o zasadach sprzedaży drewna, bądź otrzymać sadzonki drzew leśnych wyhodowanych w jednym z najnowocześniejszych gospodarstw nasienno-szkółkarskich w LP przy Nadleśnictwie Daleszyce.
Dostępne były też informacje nie tylko handlowe, ale również dotyczące oferty turystycznej LP.