Asset Publisher
Media społecznościowe
Centrum Informacyjne LP prowadzi obecnie cztery profile na Facebooku – główny Lasów Państwowych, Żubry Online, Rybołowy Online oraz Bieliki Online. Wspieramy też administratorów profili nadleśnictw i prowadzimy kanał Lasów Państwowych na YouTube.
Portale społecznościowe już od kilku lat doskonale się sprawdzają jako narzędzia promocji i edukacji. Umożliwiają dialog z ludźmi do tej pory niezainteresowanymi działalnością Lasów Państwowych. Pozwalają na kształtowanie swego rodzaju ambasadorów, którzy – zaangażowani w sprawy Lasów – biorą udział w dyskutowaniu na ich temat i promują nasze komunikaty.
-
Główny profil Lasów Państwowych
Centrum Informacyjne Lasów Państwowych prowadzi również na Facebooku główny profil Lasów Państwowych. Powstał on pod koniec 2015 roku. W ciągu kilku pierwszych tygodni zdobył kilka tysięcy fanów. Wyjściowa liczba fanów na początku 2017 roku wynosiła 30 tys., obecnie główny profil Lasów Państwowych polubiło prawie 124 tys. osób.
Średni dzienny zasięg postów wyniósł ponad 130 tys., co w skali roku stanowiło zasięg na poziomie niemal 48 mln.
Na leśnym funpage'u poruszane są tematy z zakresu gospodarki leśnej, turystyki czy botaniki. Tam także miłośnicy przyrody znajdą ciekawe informacje ze świata zwierząt i roślin, a osoby lubiące gotować wyłowią przepisy z „kuchni niebanalnej", czyli opierającej się na składnikach z darów lasu. Oprócz autorskich postów udostępniane są najciekawsze informacje z profili poszczególnych nadleśnictw.
Administratorzy profilu, czyli pracownicy LP pracujący w poszczególnych nadleśnictwach, udostępniają także treści z innych instytucji, np. Ministerstwa Środowiska, parków narodowych czy instytucji oświatowych.
W 2019 roku profil główny LP zdobył główną nagrodę w konkursie Power of Content Marketing Awards w kategorii Content marketing – rolnictwo i pokrewne za „autentyczny content budujący zaangażowanie”.
-
Żubry online
Obecnie profil ma prawie 108 tys. fanów. Oglądanie transmisji stało się popularne zwłaszcza przez studentów w trakcie sesji. Razem z nimi na Facebooku fani dokumentują prawie każdą chwilę na polanie. Powstała społeczność, której bliskie są losy gości polany – żubrów, jeleni, dzików i skrzydlatych mieszkańców puszczy.
W 2013 roku profil otrzymał nagrodę „Złote Szpalty" w kategorii „Medium elektroniczne" w konkursie „Szpalty Roku". Jury konkursu doceniło w nim „zbudowanie społeczności zainteresowanej tematyką lasów i mądre wykorzystanie Facebooka".
Wsparcie dla profili nadleśnictw
CILP organizuje cykliczne szkolenia dla administratorów leśnych profili na Facebooku. Profile nadleśnictw odnotowują wysokie zaangażowanie fanów, którzy komentują zamieszczane przez leśników posty i sami je tworzą (lista leśnych profili). Liczba fanpage’y prowadzonych przez jednostki LP w 2018 roku wzrosła do 236 profili. Obecnie profile Lasów Państwowych mają łącznie ponad 500 tys. fanów.
Pracownicy Zespołu Mediów wspierają administratorów leśnych profili. Dzielą się doświadczeniami, wspierają działania promocyjne i doskonalą kompetencje w zakresie prowadzenia profili leśnych. Ponieważ jesteśmy w stałym kontakcie z administratorami, udaje nam się wypracowywać wspólne stanowiska i działania.
Miesięczny zasięg wszystkich fanpage’y prowadzonych przez Lasy Państwowe osiągnął zasięg 4,5 mln odbiorców.
Zespół Mediów przeprowadził skoordynowane akcje informacyjno-wizerunkowe, w które zaangażowane były leśne fanpage, polegające na przygotowaniu postu opatrzonego wspólnym hasłem, hasztagiem i opublikowaniu jego w tym samym czasie w ramach danej kampanii.
W 2019 roku zorganizowano kilka akcji, wspólnie z pozostałymi jednostkami LP, które posiadają swoje profile na FB: #piękniejszastronaleśnictwa; #1000drzewnaminutę; #sadziMY; #COP.
Kolejnym kanałem wykorzystywanym w komunikacji jest oficjalny profil LP na Instagramie. Ten największy społecznościowy serwis fotograficzny służy promocji piękna lasów pod zarządem LP, prezentacji pracy leśników i edukacji przyrodniczej. Profil obserwuje niemal 39 tys. osób, a zamieszczone tam fotografie zostały wyświetlone prawie 7 mln razy i zdobyły ponad 432 tys. polubień.
Asset Publisher
„Las-Expo” na początek sezonu
„Las-Expo” na początek sezonu
Targi Przemysłu Drzewnego i Gospodarki Zasobami Leśnymi „LAS-EXPO” (16-18 marca) otworzyły tegoroczny cykl imprez wystawienniczych w Polsce poświęconych branżom leśnej i drzewnej. Ich zwieńczeniem będą m.in. odbywające się w Mostkach koło Świebodzina wrześniowe targi „Eko-Las” oraz poznańska „Drema”. Centrum Informacyjne Lasów Państwowych przygotowało tegoroczną ekspozycje, która nawiązywała do nowej kampanii promocyjnej LP „Dla lasu – dla ludzi”.
Choć „Las-Expo” organizowane od 18 lat w kieleckim centrum targowym wspólnie z „Agrotechem” (Międzynarodowymi targami techniki rolniczej – jednymi z najważniejszych w Polsce tej branży) trudno porównywać do podobnych targów leśno-drzewnych odbywających się w Rogowie, w Mostkach lub przemiennie w Janowie Lubelskim, to kieleckie targi konsekwentnie budują swoją markę.
- Wprawdzie w branżach leśnych i drzewnej reprezentowanych jest tu mniej firm w porównaniu z propozycją adresowaną do rolnictwa, to targi „Las –Expo” są równie ważne, choćby ze względu na fakt, że wszystkie eksponaty obu branż można obejrzeć niemalże w jednym miejscu – podkreślano podczas ceremonii otwarcia.
– Targi to oferta m.in. dla tych, którzy na terenach wiejskich chcą nowocześnie i w poszanowaniu wartości przyrodniczych prowadzić wielofunkcyjną, zrównoważoną gospodarkę leśną oraz rozwijać przemysł drzewny – powiedział Andrzej Matysiak, dyrektor Regionalnej Dyrekcji LP Radom reprezentujący Andrzeja Koniecznego, dyrektora generalnego LP.
Dodał, że jak w każdej dziedzinie życia, tak w leśnictwie jak i branżach pokrewnych, postęp naukowy i technologiczny postępuje bardzo szybko. - Wymaga to od nas ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętnego wykorzystywania nowych możliwości. Targi pozwalają nam wymienić najnowsze informacje, doświadczenia, rozpoznać rynki i przyszłe trendy - zaznaczył.
Organizatorzy pozyskali około 50 wystawców, m.in. z Polski, Litwy i Słowenii, reprezentujących szeroki zakres branżowy. Wśród nich można było znaleźć zarówno producentów urządzeń oraz maszyn do pozyskiwania, transportu i obróbki drewna, narzędzi, środków ochrony lasu, jak i firm zajmujących się ochroną przeciwpożarową, szkółkarstwem, nasiennictwem, hodowlą i użytkowaniem lasu oraz przetwórstwem drewna.
Pojawiły się m.in. tak znane i cenione marki jak Stihl, Husqvarna, Makita (laureat tegorocznego „Las –Expo” w dziedzinie eksportu), „Maszyny Leśne”, Wirex, Wood-Mizer czy OTL Jarocin. Ten ostatni zaprezentował ciekawe urządzenie do zrywki karpiny (karczownik). Przeznaczone jest ono do zrywki karp po wywrotach na powierzchniach klęskowych.
Z pewnością uwagę zwiedzających przykuwało stoisko wystawowe Lasów Państwowych, zorganizowane przez nadleśnictwa LKP Puszcza Świętokrzyska przy współudziale RDLP Radom i Centrum Informacyjnego LP. Tegoroczna ekspozycja nawiązywała do nowej kampanii promocyjnej LP „Dla lasu – dla ludzi”.
Zwiedzający mogli porozmawiać z leśnikami o gospodarce leśnej, o pracy leśnika, jak również zapoznać się np. z nowinkami technicznymi w leśnictwie. Zainteresowani mogli dowiedzieć się również o zasadach sprzedaży drewna, bądź otrzymać sadzonki drzew leśnych wyhodowanych w jednym z najnowocześniejszych gospodarstw nasienno-szkółkarskich w LP przy Nadleśnictwie Daleszyce.
Dostępne były też informacje nie tylko handlowe, ale również dotyczące oferty turystycznej LP.