Wydawca treści

Media społecznościowe

Centrum Informacyjne LP prowadzi obecnie cztery profile na Facebooku – główny Lasów Państwowych, Żubry Online, Bieliki Online oraz Rybołowy Online. Wspieramy też administratorów profili nadleśnictw i prowadzimy kanał Lasów Państwowych na YouTube.

Portale społecznościowe już od kilku lat doskonale się sprawdzają jako narzędzia promocji i edukacji. Umożliwiają dialog z ludźmi do tej pory niezainteresowanymi działalnością Lasów Państwowych. Pozwalają na kształtowanie swego rodzaju ambasadorów, którzy – zaangażowani w sprawy Lasów – biorą udział w dyskutowaniu na ich temat i promują nasze komunikaty.

Główny profil Lasów Państwowych

Centrum Informacyjne Lasów Państwowych prowadzi również na Facebooku główny profil Lasów Państwowych. Powstał on pod koniec 2015 roku. W ciągu kilku pierwszych tygodni zdobył kilka tysięcy fanów. Obecnie profil LP lubi niemal 19 tys. osób.
Na leśnym funpage'u poruszane są tematy z zakresu gospodarki leśnej, turystyki czy botaniki. Tam także miłośnicy przyrody znajdą ciekawe informacje ze świata zwierząt i roślin, a osoby lubiące gotować wyłowią przepisy z „kuchni niebanalnej", czyli opierającej się na składnikach z darów lasu. Oprócz autorskich postów udostępniane są najciekawsze informacje z profili poszczególnych nadleśnictw.
Administratorzy profilu, czyli pracownicy LP pracujący w poszczególnych nadleśnictwach, udostępniają także treści z innych instytucji, np. Ministerstwa  Środowiska, parków narodowych czy instytucji oświatowych.

Bieliki online

Obecnie profil ma 23 500 fanów. Przez cały czas trwania projektu udało nam się zbudować społeczność, która do tej pory pozostaje z nami i ze sobą nawzajem w kontakcie, wymieniając się obserwacjami ornitologicznymi oraz uwagami pomagającymi nam w przyszłych pracach. Dzięki profilowi leśnicy zaistnieli w świadomości miłośników natury jako liderzy i eksperci w dziedzinie ochrony przyrody.

Żubry online

Obecnie profil ma 88 796 fanów. Oglądanie transmisji stało się popularne zwłaszcza przez studentów w trakcie sesji. Razem z nimi na Facebooku fani dokumentują prawie każdą chwilę na polanie. Powstała społeczność, której bliskie są losy gości polany – żubrów, jeleni, dzików i skrzydlatych mieszkańców puszczy.

W 2013 r. profil otrzymał nagrodę „Złote Szpalty" w kategorii „Medium elektroniczne" w konkursie „Szpalty Roku". Jury konkursu doceniło w nim „zbudowanie społeczności zainteresowanej tematyką lasów i mądre wykorzystanie Facebooka".


 

Rybołowy online
To najmłodszy projekt transmisji online uruchomiony przez CILP.  Po raz pierwszy internauci mogli obejrzeć parę tych rzadkich ptaków w 2014 r. Po pięciu miesiącach transmisji do ptasiego domu zaglądano ponad 100 tys. razy. Oprócz Polaków życie ptasiej rodziny zafascynowało Niemców, Anglików, Francuzów, a nawet mieszkańców innego kontynentu – Amerykanów. Profil rybołowów ma niemal 3 tys. fanów.

Wsparcie dla profili nadleśnictw

CILP organizuje cykliczne szkolenia dla administratorów leśnych profili na Facebooku. Profile nadleśnictw odnotowują wysokie zaangażowanie fanów, którzy komentują zamieszczane przez leśników posty i sami je tworzą (lista leśnych profili).

Stworzyliśmy platformę wsparcia dla 100 administratorów. Na forum „Lasy Social Media" dzielimy się doświadczeniami, wspieramy działania promocyjne i doskonalimy kompetencje w zakresie prowadzenia profili leśnych. Ponieważ jesteśmy w stałym kontakcie z administratorami, udaje nam się wypracowywać wspólne stanowiska i działania.

Kanał na YouTube

CILP prowadzi kanał Lasów Państwowych na portalu YouTube. Zamieszczamy na nim filmy przyrodnicze, reportaże i instruktaż ćwiczeń w lesie.