Wydawca treści
Media społecznościowe
Centrum Informacyjne LP prowadzi obecnie cztery profile na Facebooku – główny Lasów Państwowych, Żubry Online, Rybołowy Online oraz Bieliki Online. Wspieramy też administratorów profili nadleśnictw i prowadzimy kanał Lasów Państwowych na YouTube.
Portale społecznościowe już od kilku lat doskonale się sprawdzają jako narzędzia promocji i edukacji. Umożliwiają dialog z ludźmi do tej pory niezainteresowanymi działalnością Lasów Państwowych. Pozwalają na kształtowanie swego rodzaju ambasadorów, którzy – zaangażowani w sprawy Lasów – biorą udział w dyskutowaniu na ich temat i promują nasze komunikaty.
-
Główny profil Lasów Państwowych
Centrum Informacyjne Lasów Państwowych prowadzi również na Facebooku główny profil Lasów Państwowych. Powstał on pod koniec 2015 roku. W ciągu kilku pierwszych tygodni zdobył kilka tysięcy fanów. Wyjściowa liczba fanów na początku 2017 roku wynosiła 30 tys., obecnie główny profil Lasów Państwowych polubiło prawie 124 tys. osób.
Średni dzienny zasięg postów wyniósł ponad 130 tys., co w skali roku stanowiło zasięg na poziomie niemal 48 mln.
Na leśnym funpage'u poruszane są tematy z zakresu gospodarki leśnej, turystyki czy botaniki. Tam także miłośnicy przyrody znajdą ciekawe informacje ze świata zwierząt i roślin, a osoby lubiące gotować wyłowią przepisy z „kuchni niebanalnej", czyli opierającej się na składnikach z darów lasu. Oprócz autorskich postów udostępniane są najciekawsze informacje z profili poszczególnych nadleśnictw.
Administratorzy profilu, czyli pracownicy LP pracujący w poszczególnych nadleśnictwach, udostępniają także treści z innych instytucji, np. Ministerstwa Środowiska, parków narodowych czy instytucji oświatowych.
W 2019 roku profil główny LP zdobył główną nagrodę w konkursie Power of Content Marketing Awards w kategorii Content marketing – rolnictwo i pokrewne za „autentyczny content budujący zaangażowanie”.
-
Żubry online
Obecnie profil ma prawie 108 tys. fanów. Oglądanie transmisji stało się popularne zwłaszcza przez studentów w trakcie sesji. Razem z nimi na Facebooku fani dokumentują prawie każdą chwilę na polanie. Powstała społeczność, której bliskie są losy gości polany – żubrów, jeleni, dzików i skrzydlatych mieszkańców puszczy.
W 2013 roku profil otrzymał nagrodę „Złote Szpalty" w kategorii „Medium elektroniczne" w konkursie „Szpalty Roku". Jury konkursu doceniło w nim „zbudowanie społeczności zainteresowanej tematyką lasów i mądre wykorzystanie Facebooka".
Wsparcie dla profili nadleśnictw
CILP organizuje cykliczne szkolenia dla administratorów leśnych profili na Facebooku. Profile nadleśnictw odnotowują wysokie zaangażowanie fanów, którzy komentują zamieszczane przez leśników posty i sami je tworzą (lista leśnych profili). Liczba fanpage’y prowadzonych przez jednostki LP w 2018 roku wzrosła do 236 profili. Obecnie profile Lasów Państwowych mają łącznie ponad 500 tys. fanów.
Pracownicy Zespołu Mediów wspierają administratorów leśnych profili. Dzielą się doświadczeniami, wspierają działania promocyjne i doskonalą kompetencje w zakresie prowadzenia profili leśnych. Ponieważ jesteśmy w stałym kontakcie z administratorami, udaje nam się wypracowywać wspólne stanowiska i działania.
Miesięczny zasięg wszystkich fanpage’y prowadzonych przez Lasy Państwowe osiągnął zasięg 4,5 mln odbiorców.
Zespół Mediów przeprowadził skoordynowane akcje informacyjno-wizerunkowe, w które zaangażowane były leśne fanpage, polegające na przygotowaniu postu opatrzonego wspólnym hasłem, hasztagiem i opublikowaniu jego w tym samym czasie w ramach danej kampanii.
W 2019 roku zorganizowano kilka akcji, wspólnie z pozostałymi jednostkami LP, które posiadają swoje profile na FB: #piękniejszastronaleśnictwa; #1000drzewnaminutę; #sadziMY; #COP.
Kolejnym kanałem wykorzystywanym w komunikacji jest oficjalny profil LP na Instagramie. Ten największy społecznościowy serwis fotograficzny służy promocji piękna lasów pod zarządem LP, prezentacji pracy leśników i edukacji przyrodniczej. Profil obserwuje niemal 39 tys. osób, a zamieszczone tam fotografie zostały wyświetlone prawie 7 mln razy i zdobyły ponad 432 tys. polubień.
Najnowsze aktualności
Letnia odsłona trzeciej edycji Grand Prix Biegam, bo lubię Lasy!
Letnia odsłona trzeciej edycji Grand Prix Biegam, bo lubię Lasy!
W niedzielę 23 lipca w uroczysku Zimne Doły pod Warszawą wystartuje letnia odsłona akcji „Biegam, bo lubię Lasy".
Na mecie pojawi się 400 biegaczy i 50 pasjonatów nordic-walking. W pięknej leśnej scenerii rywalizować będą na dystansach 5 i 10 kilometrów. W biegach wezmą również najmłodsi – specjalnie dla nich przygotowano bieg Sport Generacja.
Start biegów poprzedzi rozgrzewka prowadzona przez profesjonalnych trenerów.
Jednak bieg to niejedyna atrakcja czekająca na odwiedzających w tym dniu Zimne Doły. Dla swoich gości leśnicy przygotowali również dużą dawkę edukacji przekazywanej w interesujący i aktywny sposób.
W czasie letniej edycji „Biegam, bo lubię Lasy" działania edukacyjne poświęcone będą dwóm ciekawym tematom – aktywnemu i bezpiecznemu wypoczynkowi na terenach leśnych oraz powszechnie dostępnym darom lasów – owocom, grzybom i ziołom.
Otwarte i dostępne dla wszystkich tereny Lasów Państwowych coraz częściej stają się celem nie tylko weekendowych wycieczek. Piękno przyrody, spokój, cisza i czyste powietrze przyciągają turystów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tej coraz liczniejszej grupy, leśnicy przygotowali szereg udogodnień pozwalających w ciekawy, a przy tym bezpieczny sposób korzystać z lasów.
Na turystów czeka m.in. 3200 leśnych parkingów i miejsc postojowych, wiaty turystyczne, stoły, ławy, a także ponad 600 pól biwakowych i oczywiście piękne szlaki turystyczne, po których można poruszać się pieszo, na rowerze lub konno, a nawet kajakiem. Wizyta w lesie może być również okazją do zdobywania wiedzy – wystarczy wybrać się na jedną z wielu leśnych ścieżek edukacyjnych. W sąsiedztwie ścieżek, szlaków i wiat turystycznych wyznaczane są specjalne miejsca, w których można bezpiecznie rozpalić ognisko czy przyrządzić posiłek na grillu.
Na potrzeby turystów Lasy Państwowe udostępniają też swoją bazę noclegową. Dostępnych jest aż 4,5 tys. miejsc w ośrodkach wypoczynkowo-szkoleniowych, pokojach gościnnych i kwaterach myśliwskich.
Lato w lesie to czas dojrzewania jego wspaniałych darów – owoców, ziół i grzybów. O tym, jakie dary można spotkać w otaczających Warszawę lasach oraz jak prawidłowo je zbierać i wykorzystywać opowiedzą leśnicy. Każdy z gości będzie miał również okazję spróbować przetworów z owoców leśnych, a chętni otrzymają sprawdzone przepisy pozwalające na samodzielne ich wykonanie.
Współorganizatorem imprezy sportowej jest Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.