Wydawca treści
O nas
Centrum Informacyjne Lasów Państwowych jest jednostką organizacyjną Lasów Państwowych o zasięgu krajowym, powołaną 1 stycznia 2000 roku – zarządzeniem nr 93 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 24 listopada 1999 roku (z późniejszymi zmianami).
W ciągu wielu lat Centrum Informacyjne Lasów Państwowych rozszerzyło zakres swojej działalności. Obecnie oprócz wydawania publikacji książkowych i czasopism oraz administrowania witryną internetową Lasów Państwowych, zarządza głównym fanpage’m Lasów Państwowych, a także realizuje materiały telewizyjne.
Zadania CILP to:
- promocja i kształtowania korzystnego wizerunku Lasów Państwowych,
- krzewienie i popularyzacja wiedzy leśnej,
- realizowanie polityki informacyjnej,
- tworzenie forum wymiany doświadczeń i poglądów,
- monitorowanie życia politycznego, gospodarczego i informacji medialnych.
Swoją misję CILP wypełnia:
- zarządzając i dostarczając treści na witrynę internetową Lasów Państwowych,
- zarządzając głównym fanpage'm Lasów Państwowych,
- zarządzając i dostarczając treści na kanały na YouTube (Echa Leśne, Telewizja Lasów Państwowych),
- koordynując i wspierając funkcjonowanie fanpage'y jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych,
- zarządzając transmisjami online,
- koordynując oficjalny profil Lasów Państwowych w serwisie fotograficznym Instagram,
- prowadząc działalność wydawniczą (prasa i publikacje książkowe: promocyjne i branżowe na rzecz Lasów Państwowych),
- prowadząc działalność medialną (telewizja, radio, prasa, targi),
- nadzorując produkcję filmową na rzecz Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
Najnowsze aktualności
Złoto dla „Obliczy Lasów”
Złoto dla „Obliczy Lasów”
Cykl „Oblicza Lasów” na kanale Echa Leśne TV, zdobył złotą nagrodę w konkursie Power of Content Marketing Awards. Cykl realizowany jest przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.
Złoto dla „Obliczy Lasów” przyznano w kategorii marketingowa komunikacja wideo. Jury w uzasadnieniu uznało projekt tworzony przez CILP za „arcyciekawy przekazujący wartościowe i praktyczne treści prezentowane w atrakcyjny sposób". Zwrócono uwagę również na ekologiczno-edukacyjny wymiar projektu.
W 42 kategoriach można było zdobyć odznaczenie „brązowe”, „srebrne”, albo „złote”. Jury w wielu konkurencjach nie przyznało w ogóle statuetek, albo zrezygnowało z przyznania pierwszego i drugiego miejsca argumentując, że projekty nie spełniają wymagań nagrody.
Jak powiedziała wręczająca statuetki Monika Sońta członkini jury, cykl „Oblicza Lasów” był jedyny, co do którego żaden z oceniających nie miał wątpliwości o przyznaniu „złotej” nagrody. Nagrodę w imieniu CILP odebrali reżyser Tomasz Zielonka i operator cyklu Adrian Frankowski.
Power of Content Marketing Awards jest konkursem organizowanym przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska od 2008 r. Jego celem jest upowszechnianie wysokich standardów w tworzeniu projektów content marketingu, zawierających treści skierowane do określonej grupy odbiorców.
Jury, oceniające nadesłane prace, składa się z ekspertów w dziedzinie content marketingu, public relations, projektowania prasowego, typografii, fotografii, grafiki oraz dziennikarstwa.
„Oblicza Lasów” to cykl filmów na kanale Echa Leśne TV na youtube.com realizowany przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Prowadzącymi są leśnicy z całej Polski: Michał Wojcieszkiewicz z Nadleśnictwa Żołędowo, Zdobysław Czarnowski z Nadleśnictwa Kościerzyna, Dominika Nadolna z Nadleśnictwa Lipka, Maciej Chromy z Nadleśnictwa Wichrowo i Julia Melchior z Nadleśnictwa Browsk.
W „Obliczach Lasów” w przystępny i ciekawy sposób jest przedstawiana praca leśników oraz procesy zachodzące w lasach. W wielu odcinkach prowadzący wyjaśniają także jak bezpiecznie spędzać czas w lesie, jak palić drewnem bez smogu, jak uchronić się przed kleszczami czy przed trującymi roślinami.