Wydawca treści Wydawca treści

Media społecznościowe

Centrum Informacyjne LP prowadzi obecnie cztery profile na Facebooku – główny Lasów Państwowych, Żubry Online, Rybołowy Online oraz Bieliki Online. Wspieramy też administratorów profili nadleśnictw i prowadzimy kanał Lasów Państwowych na YouTube.

Portale społecznościowe już od kilku lat doskonale się sprawdzają jako narzędzia promocji i edukacji. Umożliwiają dialog z ludźmi do tej pory niezainteresowanymi działalnością Lasów Państwowych. Pozwalają na kształtowanie swego rodzaju ambasadorów, którzy – zaangażowani w sprawy Lasów – biorą udział w dyskutowaniu na ich temat i promują nasze komunikaty.

  • Główny profil Lasów Państwowych

Centrum Informacyjne Lasów Państwowych prowadzi również na Facebooku główny profil Lasów Państwowych. Powstał on pod koniec 2015 roku. W ciągu kilku pierwszych tygodni zdobył kilka tysięcy fanów. Wyjściowa liczba fanów na początku 2017 roku wynosiła 30 tys., obecnie główny profil Lasów Państwowych polubiło prawie 124 tys. osób.

Średni dzienny zasięg postów wyniósł ponad 130 tys., co w skali roku stanowiło zasięg na poziomie niemal 48 mln.

Na leśnym funpage'u poruszane są tematy z zakresu gospodarki leśnej, turystyki czy botaniki. Tam także miłośnicy przyrody znajdą ciekawe informacje ze świata zwierząt i roślin, a osoby lubiące gotować wyłowią przepisy z „kuchni niebanalnej", czyli opierającej się na składnikach z darów lasu. Oprócz autorskich postów udostępniane są najciekawsze informacje z profili poszczególnych nadleśnictw.

Administratorzy profilu, czyli pracownicy LP pracujący w poszczególnych nadleśnictwach, udostępniają także treści z innych instytucji, np. Ministerstwa Środowiska, parków narodowych czy instytucji oświatowych.

W 2019 roku profil główny LP zdobył główną nagrodę w konkursie Power of Content Marketing Awards w kategorii Content marketing – rolnictwo i pokrewne za „autentyczny content budujący zaangażowanie”.

  • Żubry online

Obecnie profil ma prawie 108 tys. fanów. Oglądanie transmisji stało się popularne zwłaszcza przez studentów w trakcie sesji. Razem z nimi na Facebooku fani dokumentują prawie każdą chwilę na polanie. Powstała społeczność, której bliskie są losy gości polany – żubrów, jeleni, dzików i skrzydlatych mieszkańców puszczy.


W 2013 roku  profil otrzymał nagrodę „Złote Szpalty" w kategorii „Medium elektroniczne" w konkursie „Szpalty Roku". Jury konkursu doceniło w nim „zbudowanie społeczności zainteresowanej tematyką lasów i mądre wykorzystanie Facebooka".

 

 

 

Wsparcie dla profili nadleśnictw

CILP organizuje cykliczne szkolenia dla administratorów leśnych profili na Facebooku. Profile nadleśnictw odnotowują wysokie zaangażowanie fanów, którzy komentują zamieszczane przez leśników posty i sami je tworzą (lista leśnych profili). Liczba fanpage’y prowadzonych przez jednostki LP w 2018 roku wzrosła do 236 profili. Obecnie profile Lasów Państwowych mają łącznie ponad 500 tys. fanów.

Pracownicy Zespołu Mediów wspierają administratorów leśnych profili. Dzielą się doświadczeniami, wspierają działania promocyjne i doskonalą kompetencje w zakresie prowadzenia profili leśnych. Ponieważ jesteśmy w stałym kontakcie z administratorami, udaje nam się wypracowywać wspólne stanowiska i działania.

Miesięczny zasięg wszystkich fanpage’y prowadzonych przez Lasy Państwowe osiągnął zasięg 4,5 mln odbiorców.

Zespół Mediów przeprowadził skoordynowane akcje informacyjno-wizerunkowe, w które zaangażowane były leśne fanpage, polegające na przygotowaniu postu opatrzonego wspólnym hasłem, hasztagiem i opublikowaniu jego w tym samym czasie w ramach danej kampanii.

W 2019 roku zorganizowano kilka akcji, wspólnie z pozostałymi jednostkami LP, które posiadają swoje profile na FB: #piękniejszastronaleśnictwa; #1000drzewnaminutę; #sadziMY; #COP.

Instagram

Kolejnym kanałem wykorzystywanym w komunikacji jest oficjalny profil LP na Instagramie. Ten największy społecznościowy serwis fotograficzny służy promocji piękna lasów pod zarządem LP, prezentacji pracy leśników i edukacji przyrodniczej. Profil obserwuje niemal 39 tys. osób, a zamieszczone tam fotografie zostały wyświetlone prawie 7 mln razy i zdobyły ponad 432 tys. polubień.